FB IMG 1432740461817

Πρώτη φορά Κουλτουβραβεία από το κοινό!

Γράφει ο Θεολόγος Ηλιού

Το κοινό της Θεσσαλονίκης για  ΠΡΩΤΗ φορά ψήφισε τις καλύτερες  παραστάσεις  κατά τη χειμερινή περίοδο [Οκτώβριος 2014 - 17 Μαΐου 2015]. Και εμείς, όχι απλά ήμασταν εκεί αλλά βοηθήσαμε εθελοντικά  στην καταμέτρηση των ψήφων. Έτσι, τώρα μπορώ να σας πω με κάθε λεπτομέρεια  την διαδικασία.

11017535 954609377917131 7713459813915522716 nΌλο το χειμώνα είχαν στηθεί 13 κάλπες σε θέατρα της πόλης και στο βιβλιοπωλείο Ιανός. Ο κάθε θεατής είχε τη δυνατότητα να βαθμολογήσει τη παράσταση που είχε παρακολουθήσει έχοντας το εισιτήριο του. Κατευθυνόταν προς την ειδική κάλπη που είχε τοποθετήσει η Κουλτουρόσουπα και εκεί τοποθετούσε το εισιτήριο της παράστασης σε ένα  φακελάκι , το οποίο από την εξωτερική του πλευρά είχε μία μικρή κλίμακα βαθμολόγησης από 1 ως 5 αστέρια.  

Αυτά τα φακελάκια ,τα μάζεψε η ομάδα της Κουλτουρόσουπα και τα συγκέντρωσε ώστε να γίνει η καταμέτρηση… εκεί ήμασταν και εμείς!

10421467 954608821250520 5977573500058430946 nΗ καταμέτρηση ξεκίνησε και ένα-ένα το φακελάκι περνούσε από τα χέρια δύο εθελοντών που έλεγχαν την διαδικασία.  Αρκετά δύσκολο( έχω να πω), καθώς έπρεπε να ανοίγουμε το κάθε φακελάκι για να δούμε αν έχει μέσα εισιτήριο ως στοιχείο, ότι αυτός που ψήφισε είδε την παράσταση διαφορετικά ακυρωνόταν η βαθμολογία του φακέλου.

Τα έγκυρα ψηφοδέλτια ήταν 3.724 ενώ τα άκυρα 608.

Στο τραπεζάκι του έκατσα εγώ κι έκανα την  καταμέτρηση των ψηφοδελτίων από το θέατρο Άρατος, έβγαλα λαβράκι… έβαλα την πρώτη παράσταση σε βαθμολογία κοινού.

11329789 951437001567702 5502949973641209973 nΑς γίνω όμως πιο συγκεκριμένος:  με 1830 βαθμούς είναι η παράσταση «Σουτζούκ Λοκούμ», ακολουθεί η «Λίστα Γάμου» με 1680 βαθμούς, τρίτη η  παράσταση «Σπαγγέτι αλα Γαλλικά», στη τέταρτη θέση βρέθηκαν οι  «Νευρικοί Εραστές» του Άνθιμου Κατιρτζόγλου και στην πέμπτη θέση είναι η  αθηναϊκή  παράσταση «Ποντικοπαγίδα».

Συνολικά από τις 140 παραστάσεις που ανέβηκαν, ψηφίστηκαν οι 120, για να δείτε όλες τις παραστάσεις σε ποια θέση είναι μπείτε στο kulturosoupa.gr.

Αξίζει να σημειωθεί πως η παράσταση για την οποία ακούστηκαν τα καλύτερα ήταν «ο Πουπουλένιος» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, το οποίο έφτασε με κόπο στην  23η θέση με 150 πόντους.

11146602 954611244583611 269294681536646407 nΌμως τα αποτελέσματα αυτά δεν είναι τα τελικά. Εφόσον από τις 25 Μαΐου ξεκινάει διαδικτυακή ψηφοφορία στο FACEBOOK, που ο καθένας θα μπορεί να ψηφίζει τις παραστάσεις που είδε. Για όποιον ενδιαφέρεται να τονίσω πως θα στηθούν θεατρικές κάλπες και στα καλοκαιρινά θέατρα της Θεσσαλονίκης, όπου θα μπορούν να ψηφίσουν και τις θερινές παραγωγές .

Στο πρώτο 15ήμερο του Σεπτεμβρίου η ψηφοφορία θα σταματήσει και θα συγκεντρωθούν όλα τα αποτελέσματα από τις κάλπες και το διαδίκτυο με σκοπό το κοινό να βραβεύσει τις τρεις  πρώτες παραστάσεις της χρονιάς. Ενώ θα επιλεχθεί και κριτική επιτροπή που θα δώσει και αυτή τα δικά της βραβεία. Οι ανακοινώσεις των νικητών και τα βραβεία θα ανακοινωθούν σε ειδική βραδιά που θα γίνει, πιθανότατα στο Θέατρο Κήπου στα μέσα Σεπτεμβρίου.

1045198 954611131250289 8126238421386976434 n Ως «δοκιμή»  χαρακτήρισε αυτή την ενέργεια τους στα 5α  KULTUROβραβεία, ο αρχισυντάκτης του ιντερνετικού ιστότοπου, Γιάννης Τσιρόγλου. Διότι είναι πρώτη φορά που τα KULTUROβραβεία ανοίχτηκαν στο κοινό, ως  τώρα η συντάκτες έβλεπαν τις παραστάσεις και έκριναν δίνοντας οι ίδιοι  τα δικά τους βραβεία. Δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή η εκδήλωση των KULTUROβραβείων   στον κόσμο ωστόσο  οφείλουν να δουν και να μάθουν από τα λάθη τους ώστε να  οργανωθούν καλύτερα του χρόνου, σύμφωνα με τον κ. Τσιρόγλου.

(φωτογραφίες μέσω Kulturosupa). 

14o Φεστιβάλ Χορού, στο Θέατρο Αθήναιον

14o Φεστιβάλ Χορού

18 – 20 Μαΐου, στο Θέατρο Αθήναιον.

Η μεγάλη γιορτή του σύγχρονου χορού ήρθε για πρώτη φορά στο Αθήναιον.

14o festival xorou 3 

 

Από τις 18 έως και τις 20 Μαΐου, τα μέλη του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων, και άλλες ανεξάρτητες παρουσίες, μας παρουσίασαν όλες τις εξελίξεις της ελληνικής σκηνής, μέσα από τις πιο αντιπροσωπευτικές δημιουργίες -«σφηνάκια» (διάρκειας 10΄- 30΄). 


Στο 14ο Φεστιβάλ Χορού του ΣΕΧ οι θεατές θα είχαν την ευκαιρία, με ενιαίο εισιτήριο ημέρας, να παρακολουθήσουν από δύο έως και πέντε σύντομα έργα με την υπογραφή των πιο δραστήριων, ταλαντούχων νέων αλλά και παλιότερων καταξιωμένων χορογράφων, καλύπτοντας όλο το φάσμα του σύγχρονου ελληνικού χορού! 

14o festival xorou 1

Οι Έλληνες χορογράφοι σε πείσμα των καιρών επέμεναν με ελπίδα, κέφι και δημιουργική διάθεση! Για μία ακόμη χρονιά, προσκάλεσαν όλους τους φίλους του χορού και της τέχνης να γιορτάσουν, να απολαύσουν και να ενημερωθούν για τη σύγχρονη ελληνική χορογραφική δημιουργία στο Φεστιβάλ Χορού, που φέτος συμπλήρωσε 14 χρόνια συνεχούς παρουσίας και προσφοράς. 

14o festival xorou 2

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΓΙΑΝΝΙΤΗΣ

«Α Σ Κ Η Τ Ι Κ Η» του Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στο Θέατρο Αριστοτέλειον

«Α Σ Κ Η Τ Ι Κ Η» του Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ

(Φιλοσοφικό έργο σε θεατρική μορφή)

Με τον Νικήτα Τσακίρογλου & την Κατερίνα Διδασκάλου

Από 27 έως και 31 Μαΐου.

IMG 8352

"Ας ενωθούμε, ας πιαστούμε σφιχτά, ας σμίξουμε τις καρδιές μας, ας δημιουργήσουμε έναν εγκέφαλο και μιαν καρδιά στη Γης, ας δώσουμε ένα νόημα ανθρώπινο στον υπερανθρώπινον αγώνα!"

Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

Πρόκειται για μια τολμηρή απόπειρα παρουσίασης του φιλοσοφικού έργου , σε δραματική μορφή, ώστε ο θεατής να αποκτήσει μια πρωτόγνωρη, πιο ουσιώδη επικοινωνία με τις μεγάλες αγωνίες και τα ιδανικά του μεγαλύτερου Έλληνα συγγραφέα ,Νίκου Καζαντζάκη. Ο λόγος της ‘’ ΑΣΚΗΤΙΚΗΣ’’ μας οδηγεί σε άγνωστα μονοπάτια της ανθρώπινης εμπειρίας αποκαλύπτοντας, ταυτόχρονα, πολλές μεταφυσικές αλήθειες. Μας διαπαιδαγωγεί στον αγώνα της ζωής και μας διδάσκει ότι μέσα από τις δυσκολίες και τις αιματηρές μάχες, αν ο άνθρωπος δεν φοβηθεί να αντιμετωπίσει τη φθορά του αλλά και το εσωτερικό του μεγαλείο, θα μπορέσει να απαντήσει στα μεγάλα ερωτηματικά της ζωής και να βρει τη λύτρωση.

Το έργο του Νίκου Καζαντζάκη έχει σημειώσει ευρεία διάδοση ,έχει βρει βαθιά απήχηση στις ψυχές των ανθρώπων, από διάφορες εθνικότητες και ανόμοιες πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις. Eπιβλήθηκε και καταξιώθηκε στα χρόνια μας, απέκτησε παγκόσμια φήμη και κέρδισε να παραμείνει κλασσικό στη ροή των αιώνων. Η δραματοποίηση φιλοσοφικών έργων, θέτουν μόνο μεγάλα ερωτήματα και δίνουν ερεθίσματα στους θεατές, να διεισδύσουν πιο βαθειά και πιο αληθινά στο κείμενο. Μέσα από αυτό το φιλοσοφικό έργο, εκείνο που αναζητάς ,είναι το φως και μέσα από την αναζήτηση αυτή βρίσκεις με ελεύθερη βούληση, το βασικό σου στόχο, την απόλυτη ελευθερία.

11180321 10206478933036230 3046332647141995221 n

Πάνος Αγγελόπουλος

Σκηνοθέτης

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Α Σ Κ Η ΤΙ Κ Η από το έργο του Ν. Καζαντζάκη.

Μια μοναδική παράσταση.

Πρωταγωνιστούν :

Νικήτας Τσακίρογλου

Κατερίνα Διδασκάλου.

Συμμετέχουν οι ηθοποιοί:

Σοφία Κομηνέα, Δημήτρης Γρηγοριάδης,

Λευτέρης Βλάχος, Τίνα Λεωνορά

Χορός : Ομάδα σχολής θεάτρου Ροντίδη.

Θεατρική προσαρμογή – Σκηνοθεσία: Πάνος Αγγελόπουλος

Μουσική : Δημήτρης Παπαδημητρίου

Σκηνικά – Κοστούμια: Mάιρα Βαζαίου

Διεύθυνση παραγωγής: Γιώργος Κολιοβέτας

Συντονισμός παραγωγής :Μαρία Καλίτση

Video: Νίκος Μυλωνάς

Με την υποστήριξη των εκδόσεων «ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ»

IMG 8376

Προπώληση εισιτηρίων : 15 ευρώ

Στο ταμείο του Θεάτρου Αριστοτέλειον

(Εθνικής Αμύνης 2 – Τηλ. 2310 262 051)

Eισιτήρια :

Γενική είσοδος 18 ευρώ

Μειωμένο 12 ευρώ. (φοιτητές , ομαδικά κ.λ.π)

Παραστάσεις (27 έως και 31 Μαίου)

27|5Τετάρτη-28|5Πέμπτη-29|5Παρασκευή- 30|5Σάββατο – 31|5Κυριακή

Ωρα έναρξης παραστάσεων: 9:15 μ.μ

Διάρκεια: 1 ώρα και 30 λεπτά.

ΖΩ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ!

Γράφει η Όλγα Ν. Τσιπτσέ

Θεσσαλονίκη, ερωτική πόλη, νύμφη του Θερμαϊκου, Σαλόνικα και πολλά αλλά μπορώ να σκεφτώ ονόματα, για τη λεβεντομάνα μου, για την πόλη στην οποία γεννήθηκα, μεγάλωσα, μορφώθηκα και τώρα είμαι εδώ να σας καλωσορίσω.

image

Πέρα από όλα όσα εκτυλίσσονται στην πόλη μας, από την αρχή του 2015 υπάρχει ένα ξέσπασμα των θιάσων εξ Αθήναις να θέλουν να κερδίσουν το φιλοθεάμον κοινό της πόλης μας. Η κολτουριάρα πλέον Θεσσαλονίκη είχε την τιμή να φιλοξενήσει με το νέο έτος τις περισσότερες παραστάσεις που ανέβηκαν στην πρωτεύουσα όμως οι θεατές είναι δύσκολοι ιδιαίτερα και έχουν αισθητήριο ευαίσθητο καλαισθησίας και ποιότητας.Παρά την πληθώρα παραστάσεων, λίγες ήταν αυτές που τελικά άξιζε τον κόπο, τουλάχιστο σε ό,τι αφορά την υποκριτική, αν όχι το σύνολό τους.  

1

 

Ξεκινώντας από τα δυσάρεστα, δύο παραστάσεις διεκδικούν την κατώτερη θέση. Η παράσταση "Μπετόβεν Μπαχ Μπύρα", στο θέατρο Αριστοτέλειον και η παράσταση"Δε θα με τρελάνεις εσύ εμένα" στο Θέατρο Εγνατία. 

Η πρώτη μία παράσταση βωμολοχίας, κλασική για Μπουκόφσκι όμως αφύσικη για τους θεατές, οι οποίοι στο διάλειμμα εγκατέλειψαν την αίθουσα, απολαμβάνοντας την μπύρα που τους πρόσφερε προωθητικά το θέατρο. Ως προς την υποκριτική μάλλον ο Πασχάλης Τσαρούχας που εμφανιζόταν μόνο μέσω προτζέκτορα, ήταν η καλύτερη ερμηνεία!  Η δεύτερη παράσταση, μια φαιδρή φάρσα με χαλαρό χιούμορ χωρίς ιδιαίτερο σενάριο! 

 

foto2 1368

 Αμέσως μετά έρχεται ο "Βουβός Σερβιτόρος" στο Θέατρο Αθήναιον, του Χ. Πίντερ. Παρά την ευχάριστη έκπληξη που μας επεφύλλαξε ο Γ. Χρανιώτης, η παράσταση ήταν κακή με πλούσια δόση υπερβολής και χωρίς να μπορέσει να επικοινωνήσει στο κοινό τα νοήματα που ήθελε. νόημα, δυσκολία και περιεχόμενο.

Άλλη μια παράσταση που δεν επικοινώνησε με το κοινό όμως ήταν εξαιρετική ως ερμηνεία ήταν "ο Σωσίας" του Φ. Ντοστογιέφσκι στο Θέατρο Αυλαία. Τι να πει κανείς όταν έχεις εκπληκτικούς ηθοποιούς, καλές ερμηνείες αλλά τελικά μια κακή παράσταση; Ποιο συστατικό είναι ο καταλύτης για την αποτυχία;

  

 

front site nkt.jpg.950x0 q85 crop scale

Άνευ λόγου ήταν η παράσταση "Πράματα και Θάματα" του Θοδωρή Αθερίδη στο θέατρο Αθήναιον που αποδεικνύει ότι όταν βάζει κανείς πολλά καρπουζια σε μια μασχάλη, τελικά πέφτουν και σπάνε. 

 Αδιάφορη αφήγηση, χωρίς παλμό, χωρίς πάθος, πολύ έξω από την εποχή μας και χωρίς ιδιαίτερη υποκριτική ήταν η πολυαναμενόμενη παράσταση"Αβελάρδος και Ελοίζα" στο Θέατρο Αυλαία. Ενώ η παράσταση "ΕΦΕ, Η ΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ", στο θέατρο Αυλαία έμοιαζε περισσότερο με ιατρικό ντοκυμαντέρ για τις δοκιμές ψυχωτικών φαρμάκων στους ανθρώπους, παρά με θεατρικό. 

 

ImageHandler

 

 

Συμπαθητικό θεατρικό αποτέλεσε ο "ΖΥΚΛΟΝ Β" καθώς και οι "Σκηνές από ένα γάμο", αν και το πρώτο αφορά στο ολοκαύτωμα των Εβραίων ενώ η τελαυταία παράσταση αποδεικνύει ότι ένα ζευγάρι που κάποια στιγμή ήταν εν γάμω κοινωνία, λειτουργεί καλύτερα ως ζευγάρι όταν χωρίζει. Τουλάχιστο και τα δύο τους ήταν αξιοπρεπή και προσεγμένα αλλά ως εκεί.

   Εξέπληξε ευχάριστα η παράσταση "Νευρικοί Εραστές" σε ένα ιδιαίτερο και νέο θέατρο Άρατος, του Άνθιμου Κατιρτζόγλου, ενός νέου και ταλαντούχου σκηνοθέτη και ηθοποιού. Έξυπνο, διασκεδαστικό αλλά και με νοήματα και ανατροπή που προβληματίζουν ήταν από τις παραστάσεις που ξεχώρισαν τη φετινή χρονιά.

topic 7754

  

icemax 620 f30c97e3cd10db6a7dc05867589427b8

 

Τις τρεις κορυφαίες θέσεις κατέχουν και οι τρεις καλύτερες παραστάσεις.

Το"Σερσέ Λα Φαμ" για τη ζωή του Τσιτσάνη με αφορμή και τα 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου μουσικοσυνθέτη, στο Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, η διαχρονική "Μελωδία της Ευτύχιας" στο ράδιο Σίτυ και "ο Πουπουλένιος" στο Αριστοτέλειον, μας καθήλωσαν. Συγκίνηση, μπόλικες εργατοώρες, ιδιαίτερα σκηνικά, εκπληκτικοί ηθοποιοί, σκηνοθεσία, μουσική, και περιγραφές που θα μπορούσαν να γεμίσουν σελίδες, αξίζουν και στις τρεις παραστάσεις που ο θεατής μετά από όλα όσα είδε μπορεί να αναφωνήσει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑ ΣΩΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ θΕΑΜΑ!!

   

Αυτή ήταν η αναδρομή στις θεατρικές αίθουσες, με θιάσους να πηγαίνουν και να έρχονται με τα καλύτερα ονόματα να ζητούν το χειροκρότημα ενός απαιτητικού κοινού που ξέρει να ξεχωρίζει το καλό από το κακο. Το θετικό είναι ότι υπάρχει κίνηση υπάρχει θέληση και υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στα θέατρα. 

 

Φωτογραφίες μέσω google & photocityview.com


Warning: current() expects parameter 1 to be array, null given in /home/zwstithe/public_html/modules/mod_weather_gk4/helper.php on line 333

Θεσσαλονίκη